Tuesday, June 5, 2007

selamat jalan


selamat jalan
semoga cerah masa hadapan
jagalah diri..
kau pasti bahagia tanpa ku di sisi
hanya satu yang ku harapkan
moga kau takkan lupakan
masa-masa silam kita di mana
kita pernah senyum bersama
lukamu tidak bisa lagi diubati
namun ku tetap sayangkan mu
dan biarlah masa mengubah
kau sentiasa hampir di ingatan
jagalah diri
jgn kau lupakan
yang paras waktu, masa dan detik
kita pernah bayangkan bersama..

mungkin kau tak mengerti
apa yang cuba sampaikan
namun aku memahami jelas
kehendakmu
dengan apa lagi
yang mampu ku lakukan
selain menelan pahitnya
jalanku


selamat jalan.

4 comments:

azeel said...

sudah kamu putuskan begini jalan penyudahnya?

puisi kamu bagus ..aku terpesona .. ayatnya mudah, tetapi berkesan.

aku jarang berpuisi, aku cuma tahu bercerita sahaja.

azeel said...

jarang sekali aku ketemu wanita berkebaya putih.
kamu berbangsa tionghua? pasti menarik jika berkebaya. mungkin petang nanti aku akan ke jonker street, mana tahu aku ketemui ramai nyonya-nyonya melaka yang berkebaya ...

azeel said...
This comment has been removed by the author.
Ryna said...

Sarah, dalam hati yang menyinta, kita terpaksa lepaskan dia. Cinta itu memerlukan apa sebenarnya...

Jika saling menyinta namun tidak dapat bersama, ia seolah-olah cinta rembulan dan mentari. Aku akan tuliskan dalam blogku.

Azeel, aku titip kebaya putih satu... heheheh